Vítáme výzvy

Vítáme výzvy

Rozhovor s LOMAX

Vítáme výzvy, které přináší dnešní doba plná změn, říká Miroslav Kubík, jednatel společnosti LOMAX, která na začátku devadesátých let vstoupila na trh s vnitřními horizontálními a vertikálními žaluziemi a dnes je synonymem pro vyladěná garážová sekční vrata.

LOMAX JE DLOUHODOBĚ SPOJOVÁN S MOTTEM „VYLADĚNÁ GARÁŽOVÁ VRATA“. 
CO SI POD TÍM MAJÍ VLASTNĚ VAŠI ZÁKAZNÍCI PŘEDSTAVIT?

Klademe si relativně jednoduchý cíl: aby byl zákazník s našimi výrobky spokojen a aby mu dlouho a bezproblémově sloužily. Jenomže abychom tohoto ideální stavu dosáhli, musíme se na zákazníka nejprve naladit, naposlouchat jeho představu o výrobku a jeho vlastnostech, sladit ji s technickými možnostmi, zpracovat objednávku přes odladěný software, který bezchybně stanoví materiály a výrobní postupy, použít pro výrobek jen kvalitní, odzkoušené, tedy vyladěné materiály, zpracovat je na kvalitních strojích obsluhovaných zaškolenou obsluhou, takže si výrobek projde vyladěným výrobním procesem, a nainstalovat výrobek na stavbu profesionálními montážníky. Ti výrobek namontují, naladí ovladače a odzkouší všechny funkce. Teprve pak můžeme říct, že předáváme zákazníkovi vyladěný výrobek.

Lomax

CESTA K TOMUTO IDEÁLU ASI BYLA POMĚRNĚ SLOŽITÁ. 
I VY JSTE SE MUSELI NĚKOLIKRÁT OCITNOUT NA KŘIŽOVATCE. 

Začínali jsme s vnitřními horizontálními a vertikálními žaluziemi. Až pak jsme připojili výrobu venkovních rolet a rolovacích vrat. Jenže s rolovacími vraty byla potíž – chtěl je asi tak každý desátý zákazník. To byl hlavní důvod, proč jsme doplnili sortiment o sekční garážová vrata. Na konci devadesátých let jsme stáli před zásadní otázkou: investovat do vývoje vnitřních žaluzií, nebo do sekčních vrat? Zvítězila sekční vrata a dnes je to náš výrobek číslo jedna. 

Lomax

Z LAICKÉHO POHLEDU JSOU VRATA JAKO VRATA. 
ROZDÍLY MEZI DVOJÍMI KONKURENČNÍMI VRATY JSOU NEPATRNÉ. 

I když s tím mohu polemizovat, je pravdou, že v našem odvětví nejde jen o samotný výrobek, ale hodně i o služby – technické poradenství, montáž, záruční servis, pozáruční servis a takdále. Kvalitní služby musejí fungovat jak mezi montážní firmou a zákazníkem, tak mezi montážní firmou a výrobcem. Žádný výrobek bez těchto služeb nemůže být úspěšný. Také proto tento trh nemohou zválcovat asijští výrobci. Služby se totiž na dálku prodávat nedají. A to je limit i pro nás. Ze stejných důvodů máme i my složitější expanzi do zahraničí.

Lomax

SPOKOJME SE TEDY S ČESKOU REPUBLIKOU, KDE MÁTE ŘADU LET TAKŘKA NEMĚNNOU PARTNERSKOU SÍŤ. 
VYPADÁ TO, JAKO BYSTE MĚLI RECEPT NA VĚRNÉ OBCHODNÍ PARTNERSTVÍ. 

Je to stejné jako v manželství, obě strany si musejí rozumět a chtít vztah vzájemně udržovat. Za stabilitou naší partnerské sítě stojí samozřejmě hodně práce. Jsou to naši B2B zákazníci a takto se k nim chováme. Všem těmto osmdesáti partnerům nasloucháme, řešíme jejich potřeby, plníme termíny, udržujeme dobré vztahy a snažíme se jim maximálně vycházet vstříc. Nadstandardně jim pomáháme, aby byli úspěšní ve svém regionu. Pak budeme úspěšní i my.

Lomax

A NEBEROU VÁS JAKO KONKURENTA. 
VY TOTIŽ NEJSTE JENOM VÝROBCE, ALE I NEJVĚTŠÍ REALIZAČNÍ FIRMA V ZEMI.

To je pravda, ale našim partnerům nekonkurujeme. Máme mezi sebou jasně stanovená pravidla, která striktně dodržujeme. A ani vidina velkého obchodu nás nikdy nepřiměla a nepřiměje k porušení pravidel. Dlouhodobá fair play spolupráce je pro nás více než velký jednorázový obchod.

Lomax

VRAŤME SE ZPĚT K VAŠEMU PORTFOLIU. 
JAKÉ DVA VAŠE VÝROBKY BYSTE AKTUÁLNĚ VYPÍCHNUL?

Slovy fotbalisty: „tak určitě“ by to byli skokani loňského roku, sekční vrata Delta Excellent a Hliníkové křídlové dveře a vrata LT50. Právě tyto výrobky jsou aktuálně enormně úspěšné, zaplnily určitou mezeru na trhu. Vrata „Delta Excellent“ jsou určena pro náročnějšího zákazníka, je to skutečná designovka. Naopak, křídlové dveře a vrata LT50 oceňují zákazníci, kteří nemají zvýšený požadavek na teplotechniku. Svou masivností a výbornou cenou si našla cestu hlavně do vesnic. Perfektně se vyjímají ve vedlejších vstupech garáží a skladů nebo v selských domech.

Lomax

PŘEDPOKLÁDÁM, ŽE ANI FENOMÉN INTELIGENTNÍ DOMÁCNOSTI VÁS NENECHÁVÁ CHLADNÝM.

O systémy inteligentních domácností se aktivně zajímáme. Sami nabízíme spojení našich výrobků s několika z nich a jsme připraveni řešit napojení našich výrobků na jakýkoliv nový systém dle přání zákazníka. Troufám si říct, že tyto systémy již mají stabilní místo na trhu a jako kvalitní dodavatel, který sleduje moderní trendy, se bez nich neobejdeme.

Lomax

PRACUJETE V LOMAXU 23 LET. ZA TU DOBU DOŠLO NA VAŠÍ STRANĚ K MNOHA ZMĚNÁM. 
ALE ZMĚNIL SE VŮBEC ZÁKAZNÍK?

Píše se rok 2018 a situace se diametrálně změnila. Zákazníci jsou erudovanější, dokážou přesně definovat svoji představu o designu, vybavenosti a funkcích a tím být náročnější na nás, na výrobce. Tento stav vítáme a je pro nás výzvou.

 Lomax

Miroslav Kubík - jednatel společnosti LOMAX